Sekadar Berkongsi Ilmu =)

create your own banner at mybannermaker.com!

Thursday, March 3, 2011

How To Sign in Two YM at The Same Time.

Taw dak sebenarnya da cara yang membolehkan kita sign in ke yahoo messenger lebih daripada satu (1) pada satu masa...Nak taw macam mana?Hehee...Bagi la pengeras dulu baru leh kasik taw...hohoho..aku dapat taw daripada member time study kat poli dulu, dia yang tolong ajarkan..
Lani aku nak kongsi dengan hampa semua pulak. (aku nie bukan jenis kedekut ilmu yer)...

Hmm meh sini nak ajaQ bagi..Senang jer nak wat...Ikut je langkah or tutorial ringkas yang aku wat neh...


Step 1 :
Klik pada Start --> Run --> taip regedit n then click OK.
paparan Registry Editor akan muncul seperti ini. (yang ni windows 7 punya edisi)



Step 2 :
Double click pada menu sebelah kiri : HKEY_CURRRENT_USER --> Software --> Yahoo --> Pager --> Test

Step 3 :
Right click pada ruang sebelah kanan --> New --> pilih DWORD value atau DWORD (32-bit) value.

Step 4 :
Rename New Value#1 to Plural.

Step 5 :
Right click pada Plural tadi pilih Modify. Paparan Edit DWORD Value akan muncul. Masukkan nilai 1 pada ruang Value data = 1, then klik OK. (jangan ubah apa2, ikut jer step yang ni.)



Step 6 :
Langkah terakhir, refresh komputer anda, try sign kat ym. Sign in 2 ym. Tengok jadik x?
Kalo xjadik sila ikut semula step 1-6 dengan betul..

Nie la hasilnya..aku dapat sign in ketiga-tiga ym ak...(hohoo...tamak gila sampai da 3 ym..)




Selamat Mencuba & Selamat Berjaya.


p/s: Untuk Windows sahaja yer...

No comments:

Post a Comment

///////untuk cursor jd icon Purple Spinning Heart Within A Heart Purple Spinning Heart Within A Heart